tisdag 7 april 2020

Sticka, sticka

Innan det blev riktigt strikt med allt resande tog vi en tripp till ingenjören i Vasa en söndag eftermiddag. Jag hade påpekat vid förra besöket att han använde dålig kvalitet på disktrasan och i bilfärden satte jag igång och började sticka. Jag hade avsiktligt valt ett gult bomullsgarn för som liten gosse var gult (eller 'dool' som han sa) favoritfärgen.

Där satt jag sen och stickade hela bilfärden och hela eftermiddagen och kunde leverera en färdig trasa åt honom innan vi begav oss på hemfärd. Dessutom hade jag tänkt igenom och planerat ordentligt, vilket betydde att jag plockat med mig en nål så att jag kunde fästa trådarna. Manliga ingenjörer äger sällan rätt kaliber på synålar.

Sedermera har jag fått beröm av sonen, för han märkte nog skillnad på trasa och trasa. Jag har också förfärdigat två stycken till så att han inte blir utan då en går i tvätten.

Eftersom jag inväntar mera garn till en tröja och således är 'in between' projekt, har jag använt upp det beigefärgade bambugarnet och börjat på en ocean green. Jag har flere söner och måste kolla upp hur många damm/disktrasor de fått från tidigare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar