torsdag 8 februari 2018

Tredje gången gillt

Jag ska slänga iväg ett blogginlägg innan jag säger godnatt till huvudstaden. Det tycks bli så att jag enbart bloggar då jag är bortrest.

Det är faktiskt tredje gången på tre veckor som jag har ärende till Helsingfors. Denna gång gäller det seniordans för hela slanten. Först förvaltningsmässigt och sen får jag sitta i två dagar och bara dansa med hela kroppen.

För länge sen då jag utbildade mig till seniordansledare var jag mycket tvärsäker på att jag aldrig skulle börja syssla med sidogrenen sittdans. Men man kan ändra sig!

Man kan faktiskt finna enorm dansglädje fastän man sitter på en stol. Det finns en massa rörliga kroppsdelar som kan gunga i musikens takt. Samtidigt får man välbehövlig motion.

Jag ser fram emot ett givande veckoslut kryddat med kvalitetstid med fysikern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar