torsdag 1 februari 2018

Snöyra igen

Jag landade direkt i vinterns andra snöyra då jag klev av tåget i Helsingfors. Inga skottade gator eller trottoarer så tillsammans med Jakobstadsflickan och Kasköbon drog vi våra kappsäckar med milt våld genom snömoddet till hotellet en halv kilometer bort. Lunchen smakade desto bättre.

Fem timmar information för landskapsförbundens revisionsmedlemmar har stått på programmet och till min förtjusning och ovetskap var en annan fullmäktigeledamot från hemkommunen också på plats. Jag erinrade mig att jag tyckte mig ha skymtat en f.d. klasskamrat som fyller 60 i hotellreceptionen, men trott att det var en look-alike. Kanske inte, för fullmäktigekollegan är gift med honom och han lär vara på plats. Tala om sammanträffande!

Jag tar tacksamt emot lite chillande på mitt hotellrum efter en uppfriskande dusch innan det är dags för middag med program och nätverkande ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar