söndag 11 februari 2018

Den långa hemresan

Jag tycker om att resa och visst tycker jag om att komma hem, men själva hemresan är alltid så ytterst lång, långsam och långtråkig. Jag har bunkrat upp med kommunstyrelsens föredragningslista, en idiotbok som jag kanske återkommer till nån gång, sticksöm, laptop och vattenflaska.

Hittills är listan avklarad förutom bilagorna som inte behagade öppna sig och jag undrar var jag har pappersversionen ...? Hoppas jag glömde den där hemma för i mitt resebagage har jag inte hittat den. Det är så mycket jag lämnar efter mig nuförtiden. Jag är antagligen nöjd bara jag har plånbok och telefon med mig.

Tåget är som vanligt överfullt och till min stora förtret droppar det vatten från kappsäckarna ner på mig, mina nya strumpbyxor och datorn. Själv plockade jag ner min kappsäck då jag märkte att den smutsiga snön omvandlades till vatten som behagade begagna sig av tyngdkraftslagen.

Sittdanskursen som försiggick i två dagar var bra och det är roligt att få matnyttigt program och jag kan skryta på det eftersom jag själv varit med och jobbat fram danserna.

Det blev lite språkbad också för majoriteten av deltagarna var finskspråkiga. Vi hade ypperliga utrymmen i Helsingfors Marthaförbunds lokaliteter på Simonsgatan. Jag hjälpte till med det praktiska som att brygga kaffe, diska och städa efter oss. Men jag hann också äta middag ute med fysikern varje kväll. Ja, jag var till och med och inspekterade skidspåren vid Arabiastranden. Där finns otroligt bra rekreationsmöjligheter.

Efter detta inlägg får jag välja mellan sticksömmen och boken ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar