fredag 7 juli 2017

On the road


Idag (egentligen 29.6 för jag hittade detta inlägg som e-blogger misslyckats med att publicera)får jag ytligt bekanta mig med min studiestad, Åbo. Inredningskusinen bad mig följa med som sällskap då äldsta dottern skulle byta bostad och jag är inte senkommen att tacka ja till resor.

Det blir förstås tufft att åka med bil tur-retur till vår forna huvudstad, men vi är mer än halvvägs i programmet då sista lasset hämtas som bäst.

Sen återstår kaffe vid Fabbe's café och en lunch intogs tidigare på studentrestaurangen Assarin kellari. Helt bra, men elektrikerns dotter noterade lite hängande ledningar och ett mätarskåp strax intill ett cafébord.

I Björneborg såg vi en massa husvagnar och husbilar. Gammallaestadianerna firar Suviseurat och det drar folk i tusental. Hoppas de flesta har hunnit anlända så vi slipper trafikstockningar på hemvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar