onsdag 28 juni 2017

Inte Strömsö del x

För en tid sen hade jag en riktig otursdag. Det började med att jag lyckades få bilens dörrhandtag ur funktion. Dörren gick inte att öppna inifrån och jag befann mig på insidan.

Nå, det fanns flera utgångar och jag förpassade mig med mycken möda till passagerarsidan. På sätet fanns förutom den obligatoriska handväskan också mina solglasögon i sitt fodral. Naturligtvis försökte jag krossa dem under min breda akter, men lyckades hindra mig från att placera hela tyngden på de stackars oskyldiga glasögonen.

Nästa steg var att få lilla handväskan med mig till mötet. Eftersom jag inte hunnit dricka andra muggen av mitt morgonte hade jag varit förutseende nog att hälla upp det i en lämplig termosmugg. Nu råkade det sig så att väskans långa handtag hade behagat söka närmare kontakt med muggens dito. Kanske var väskan glad över en nyfunnen vän. Vad vet jag.

I alla fall drog jag omkull muggen med sitt icke vattentäta lock och mina byxor fick sig en liten skur och passagerarsätet en lite större. Men jag kanske ska glädjas åt att jag hade te kvar i halva muggen och jag behövde faktiskt en stärkande tår.

Mötet avlöpte smidigt och jag tog en vända via butiken på hemvägen. Solglasögonen hakade jag fast i toppen på skallen och började plocka varor i korgen som var i golvläge med den påföljd att solglasögonen åkte berg- och dalbana rakt ner i golvet så att den ena plastlinsen hoppade ur sin ram. Jag fick fast den men konstaterade att bågen var av på ett ställe. Men de bestyrkta solglasögonen går att använda och kanske jag limmar dem nån gång ...

...och imorgon ska bilen på service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar