torsdag 1 juni 2017

Kallt väder

Om man inte har så mycket att prata om kan man alltid diskutera vädret. Visst har vi haft en fruktansvärt kall vår. Visst har nordanvinden varit bitande kall den senaste tiden.

Allt detta har lett till att min trädgård inte alls fått den uppmärksamhet den borde ha fått vid det här laget. Men vem vill gå ut och så stackars oskyldiga frön i den kalla jorden. Jovisst, jag har satt cirka femton vackert förgrodda potäter och jag har planterat ut några överblivna rester av sallatsplantor under en plastkupol.

Ute vid sommarstugan är det lite bättre och nordanvinden kommer inte åt mina små odlingslådor. Där satte jag några lökar och sådde alla frön utom ärter och vaxbönor som minsann vill ha lite varmare runt fötterna. Och de överblivna dillfröna som jag hittade för någon vecka sen har faktiskt grott!

Nu hoppas vi på en hejdundrande värmebölja i juni så ordnar allt upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar