onsdag 17 juli 2013

Utfärd i närmiljön

Det regnade och regnade och jag virkade och virkade. Alltså var det dags för ett cafebesök. Den här gången kombinerade vi med ett litet kulturhistoriskt besök.

Det finns intressanta saker i närmiljön som vi är lite hemmablinda för. Uppmuntrade av sommarens bruksresa fortsatte vi på samma tema och styrde bilen mot Oravais och Kimo bruk. Och hör och häpna så sprack solen upp i ett strålande leende och värmde våra regntunga själar. Dessutom var det ett väldigt mysigt område att vandra i. Jag tog några mobiltelefonfoton som jag kanske laddar upp sen när jag flyttat till civilisationen. I stället får ni nöja er med en bild av vår lilla stenterrass som passar in tidsmiljön.

Vi tog hemvägen via Keppo gård och Gränden i Jeppo som vi aldrig kört igenom.

Och jo, vi hann nog med ett cafebesök också, men jag ångrar att vi inte hade kaffekorgen med till Kimo bruk för cafeet där var stängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar