söndag 28 juli 2013

Hundratalet blommor

Vi har lyckligen glömt regniga dagar nu när vi fått njuta av varma sommardagar nästan utan vind. Men jag har ett minne och det är min blommönstrade virkade tunika som blev klar då makens semester tog slut.

Blommornas antal närmade sig 140 stycken och jag borde få medalj för alla trådar jag fäst.

Vi kvinnor vill helst inte möta nån i samma utstyrsel, men det gjorde jag på Jakobs dagar, men jag brydde mig inte utan hälsade damen med tummen upp och tänkte med stolthet på det arbete som utförts.

Nu har jag ställt in mig på hösten och sakteligen börjat virka mormorsrutor.

2 kommentarer:

  1. Den ser fin ut, skulle gärna stoltsera med att ha virkat den!

    SvaraRadera
  2. Du har nog också ärvt fammos virkningstalang så det är bara att hugga i, jag ger gärna mönstret vidare.

    SvaraRadera