måndag 22 juli 2013

Kärt återseende

Vissa saker har ett stort affektionsvärde. Till sådana hör mina sex dessertskålar som jag fått av min "andra mamma" som tog hand om mig då min egen mamma jobbade. Gissa om jag blev glad då jag på ett loppis i Tavastehus fick syn på tre skålar som såg ut att vara exakt likadana. Jag chansade och köpte dem till det facila priset av 50 cent för alla tre tillsammans. Ja, jag tror till och med att de var nedsatta med 50 procent vilket innebär att jag pungade ut med hela 25 cent.

Genast jag kom hem kontrollerade jag och fann till min stora lycka att det faktiskt var samma skålar! Igår när jag packade upp dem för diskning hittade jag dessutom två stycken sudokun att lösa på inpackningspapperet. Tala om prisvärt fynd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar