tisdag 23 juli 2013

Helsingforsväska

Ni äger väl alla en Helsingforsväska? Jaså, inte det. Jag har själv varit utan ända till igår och vet inte hur jag klarat mig. Men nu har jag en och det är gott och väl eftersom jag kan behöva den i oktober.

Jag köpte inget på loppis men insåg att jag behövde en värmande halsduk i snålblåsten så det fick bli ett snabbt varv in på varuhuset mitt i stan. Men jag var ändå nöjd med torgloppisrundvandringen för den bjöd på många bekanta och obekanta. Sen ingick sedvanlig lunch med efterföljande cafébesök och mera goda vänner. Jag fick hålla mig för att inte gå och begära autograf av eller foto tillsammans med tre Jarospelare, en sån fan har jag blivit! Som tur är höll åldern mig tillbaka.

Men sen till väskan eller kappsäcken. Jag har sökt en i lämpligt format och som inte är dragbar på höjden liksom och nu bara snubblade jag ofrivilligt över en alldeles lämplig och då var det bara att slänga fram bankkortet och resten är historia. Färgen kunde ha varit lite festligare, men man kan inte få allt här i världen.


Helsingfors jag är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar