tisdag 7 juli 2020

Anders gör jobbet

Som en parentes måste jag säga att min nya telefon tänker lite för mycket själv. Jag måste vara uppmärksam, för den spjuvern behagar omforma mina tangenttryck efter egen vilja.

Nu hade jag skrivit rubriken på finska, men herr Samsung ändrade till "Anders hitta hommat". Jag får nog se upp då jag skriver meddelanden också, men ofta blir det fixat rätt.

Som en trogen vän kom A till min hjälp när kanylen skulle sättas in i armvecket inför CT datortomografi. Med hjälp av ultraljudsapparaten fixar han det lätt.

Det blev ett par timmar att fördriva innan besöket på onkologen och jag föreslog en liten biltur ut till Trullevi fiskehamn och sen ett varv till Orres stranden i Rödsö. Oj, oj, vad det växer upp hus och vägar! 

Som jag väntat har jag att se fram emot ett halvår med intravenös cytostatika. Kanske vi kan bromsa cancern än en gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar