söndag 10 november 2019

Vitt eller svart?

Jag väljer nog vitt den här gången, för jag tänker nämligen på väder och natur utanför huset. Vi har återgått till vintertid och vi har fått snö dessutom. Egentligen borde jag ha skottat, men jag sopade och drog upp en stig till postlådan. Det känns som om den första snön ska trampas ner.

Gladeligen förde jag lite snö på kaprifolen som blommade för första gången i somras. Den lider för det mesta av torka eftersom den står så nära husväggen.

Grannarna hade nog skottat, men jag lider inte av avundsjuka. Envar får göra som hen vill.

Men nog var det mycket ljusare att gå på en liten promenad klockan fyra. Hellre lite vit snö än vått och svart. Nu får cykeln vila och sparkstöttingen är redan nedtagen från laduvinden.

Snart är det lilla jul ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar