lördag 9 november 2019

Novemberresa

Temat för året, nämligen konsertupplevelse, fortsatte med en sen sommaren planerad kort resa till Sverige. ( Du milde vilken satskonstruktion jag bjuder på!)

Vår gemensamma favoritartist Lars Winnerbäck gav konsert i Luleå i torsdags och dit är det helt möjligt att åka med bil.

Fastän varken maken eller jag är IKEA-fantaster, kändes det helt OK att ta en paus i Haparanda där hans släkt har haft sitt potatisland en gång i tiden ...

Dagens lunch råkade vara köttbullar, så varför inte? Jag spädde på med en mjukglass för 50 kr.

Shoppingen då? Jo, jag hittade en lång skosked för 10 kr och tre paket kex för 25 kr. Inte blev IKEA rika på oss ...

Luleå är en vacker stad och vårt hotellrum var bra placerat med vy över kyrka och park.

En smart fotograf tar bild inifrån och utåt samtidigt!
Vi råkade också på en trevlig och välbesökt restaurang där vi intog en liten kvällsmåltid innan vi traskade iväg till Coop Arena.

Lasse bjöd sin vana trogen på härlig musik, fina texter och lite blygt prat, med betoning på lite. Orkestern var suverän och speciellt den kvinnliga trummisen från Las Vegas/Boden. Det var minsann en njutbar konsert och de bjöd på många extralåtar (fyra inklappningar).

Det jag lärde mig av denna resa var att man ska gå hem samma väg som man kom dit. Det var lite snålblåst och minusgrader och jag fick skoskav på högra fotens fjärde tå och hemvägen blev dubbelt längre. Det var inte mitt fel och inte makens utan stadsplaneringen som inte har gångvägar där vi vill ha dem. Efter att ha följt efter fel mänskor, men kommit ut till rätt väg, märkte vi att vägen nog bara tillät biltrafik. Vi vände om och efter två ytterligare försök gav vi upp och sökte oss tillbaka till hotellet ungefär samma väg vi anlänt. En tung läxa!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar