måndag 4 november 2019

Besviken och nöjd

Jag var glad över att hinna hem från sammanträdet i Vasa för att kunna delta i en föreläsning om fysisk aktivitet i hemkommunen. Det var inledningen på Må bra-månaden.

Men jag var mycket besviken på bristen på uppslutning. Det tycks vara svårt att få kommuninvånarna att ta sig ut till evenemangen. Den enda förklaring jag kommer på är att vi befinner oss i ett litet vakuum när det gäller informationssamhället.

Det räcker inte med information i dagspressen. Det fungerar inte med upplysning på sociala media. Vem läser hemsidan? Stora annonser och postutskick kostar skjortan. Hur göra?

Jag hade åtminstone sett påminnelse på Instagram och fått med mig son och sonhustru. Föreläsningen var mitt i prick och nu är det bara att sätta igång med 5 x 30 minuter fysisk aktivitet och maximera vardagsmotionen med pausgymnastik à några minuter. 

Tur att jag får gratis motion genom mina grupper ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar