torsdag 21 november 2019

Det lackar mot jul

Jag är ingen julmänska, men nog ljusmänska.

I år har jag satsat på små och enkla ljusslingor i stället för levande ljus i lyktan på postlådställningen. Enkelt med batterier.

På Kvarnbacken monterade jag upp förra årets ljusslinga för att få slut på de gamla batterierna. Jag kunde inte heller låta bli att investera i en superbillig bollslinga och sprang runt i lägenheten och försökte hitta rätt plats.

En stjärna ska det också bli, men först måste jag inventera julprydnadslagret här hemma. Och hur var det månne med ljusstakarna? Är de i skick?

Men mitt mest väsentliga jobb idag var att dra ännu ett varv betslack över mammas soffbord. Det blir betydligt bättre fastän värmefläckarna (som ekonomen åstadkommit) eventuellt kan skönjas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar