onsdag 7 augusti 2019

Kärt återseende

Jag hade ett inplanerat möte med min sköterskevän från Nepal i Vasa. Vi åt en långlunch med havsutsikt och hade djupa diskussioner som vanligt.
Det är så inspirerande att höra om livet och kulturen i ett för mig främmande land. Jag får också upp ögonen för det som är bra och dåligt i vårt land.
Jag hann också träffa den semestrande ingenjören och maken bjöd på Vasas största glass som säljs i den strandnära parken intill fängelset.
Innan vi kom till Vasa hade vi ett kort stopp vid ett bageri i Larsmo och till min stora glädje parkerade Larsmoväninnan sin bil när vi var på väg bort. Härligt att få krama om henne och lova att vi måste träffas i september.
Dagens negativa var att det regnade ordentligt när vi åkte från Vasa, men det såg ut som om det inte kommit en droppe vid sommarstugan. Synd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar