söndag 25 augusti 2019

Årets Juthbacka

I fredags var det en njutning att gå på Juthbacka marknad. För första gången var maken ledig och vi kunde åka iväg närhelst vi ville.
Det blev eftermiddag i alla fall och vi inledde med ett trevligt cafébesök på Lillkungs. Bra stämning och betjäning. Jag riktigt tänkte att här i Nykarleby kunde man bo!
Eftersom vi inte direkt var ute efter nåt speciellt, tog vi det lugnt och hann prata med bekanta.
Till min förtjusning fann jag en rotborste, dock av mindre sorten, men jag köpte en eftersom de är så svåra att få tag på och världens bästa att tvätta ur gjutjärnspannor med.
Ett annat fynd var en skylt som håller bort reklampost. Det har jag sökt länge och nu hittades en i trä - för femtio cent! Nu hänger den snyggt över postlådan på Krukmakarvägen. Skönt att slippa reklamen!
När barnbarnet anlände till marknaden på kvällen, tog jag en ensamrunda och maken spenderade tiden med att beskåda de utställda bilarna i barnbarnets sällskap.
Jag orkade inte besöka alla stånd, men gjorde ett superbilligt inköp, då jag betalade en femma för en solstol med dyna. Det kändes helt ok att placera sig i stolen och invänta de andra ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar