fredag 5 juli 2019

Mera bröllopsdagsfirande

Lite tragikomiskt var det faktiskt då jag igår vaknade upp till en myggas surr. Jag tänkte inte så mycket på det, men märkte vid uppstigandet att vänstra ringfingret svullnat betydligt. Antagligen av ett myggbett.
Vi åkte via Krukmakarbacken innan  utflykten söderut och då jag märkte att mitt finger blev bara värre, vidtog jag åtgärder.
Jag kunde se framför mig hur fingret växlade färg från rött till blåsvart ... Vilken bröllopsdag och jag skulle missa konserten med Philip Järvenpää!
Alltså vidtog jag åtgärder. Först masserade jag in några droppar Teatreeolja och se, det kändes strax mycket bättre. Men jag såg ännu för mina ögon ett livlöst finger hänga från handen ...
Jag tog det säkra för det osäkra och plockade fram min avbytartång (efter att ha försäkrat mig om att det var just en avbitartång och ingen annan typ av kniptång) och packade ner den i ryggsäcken.
Här skulle inte offras nåt ringfinger! I stället kunde jag tänka mig att offra förlovnings- och vigselring.
Nå, det blev en fin dag med vandring på leden som startar från Tottesunds herrgård. Tack vare blåsten besvärades vi inte ens av myggor.
Vi åkte ut till Skärgårdsrestaurang Nabben och åt en sen lunch som inte ens gav utrymme åt en efterrätt.
Som första bil på herrgårdens parkering fick vi en liten pratstund med parkeringsvakten som vi bjöd på kaffe och besteg sen läktaren också som nr ett.
Och vilken toppenkonsert med varierande musik, mycket rock'n roll, men också lugna låtar tolkade av den välsjungande nittonåringen. Kronobys egen talang, Thomas Enroth, bistod med orkester och vi fick ge honom vårt varma erkännande efteråt.
Och både ringar och finger finns kvar ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar