onsdag 12 juni 2019

Snart flyttar vi ...

Det börjar dra ihop sig för flytten till sommarstugan. Än har jag möten att gå på, men man kan förvisso starta från stugan också.

Lite sur på mig själv är jag för att jag inte tagit itu med att frosta av frysarna innan bärskörden, men jag får väl satsa en regnig dag på det projektet. Lite osäker är jag om jag får frysskåpets innehåll att gå ner i lilla bärboxen. Det har faktiskt blivit bakat både söta och salta bullar.

Det var annars väldigt roligt att komma hem igen och se hur trädgården förändrats. Nu tänker jag inte på gräset som förstås hade växt i onödan, utan rhododendronbuskarna, snöbollsbusken och framför allt kaprifolen som aldrig behagat blomma tidigare. Det var välkomnande.

Jag får också tacka för nordanvinden som höll undan myggorna och tillät mig rensa i smultronlådorna och mylla på potatisarna som bildat präktiga och buskiga plantor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar