söndag 14 april 2019

Från det ena till det andra

Dagen började med två timmar på Bo-Inred-Byggmässan i Jakobstad i Kronoby kommuns monter. Trevligt att träffa bekanta och obekanta, bjuda ut broschyr om våra vandringsleder, lotter till IK Myrans (det nya ligalaget i kommunen) matcher, få folk att instagramma #kronobyislife och så vidare.

Vackraste vardagsrummet - Elsa Möbel
 

Sen blev det inspektion av make och äldste sons golvläggarteknik. Mycket väl godkänt och lite lunch på det. Jag försökte betona "lite" för barnbarnet firade sitt tre årskalas tillsammans med faderns fyllda trettio år. Där bjöds både på lekstunder och gott tilltugg till kaffet.

Väl hemkommen fick jag njuta av att kvistarna som jag plockat in för en vecka sen utvecklat härliga, gula blommor. Det gick inte lika bra med mina videkissor. Kvistarna visade ha endast bladknoppar fastän jag bestämt såg att det skulle bli vita, gulliga kissor. Nå, allt kan inte lyckas som på Strömsö ...



Nu blir det välja mellan damishockey VM-final, valvaka hemma eller valvaka borta ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar