fredag 13 oktober 2017

Skyldig

Då och då får jag dåligt samvete för att jag blivit så lat med att blogga. Nu kan jag förstås skylla på min förkylning som gått in på den fjärde veckan. Men jag tror jag kommer att överleva! Det känns redan mycket bättre, hostar ibland, snyter mig ibland, men annars behöver jag inte slänga mig på soffan varje dag.

Om nu någon råkar vara lite intresserad av min hälsa för övrigt så kan jag meddela att mitt besök hos onkologen förlöpte bättre än väntat. Jag hade faktiskt oroat mig för jag kände att jag inte hade min vanliga fighting spirit på grund av förkylningen. Men som tur var hade medicinen gjort sin verkan och mina eventuella metastaser hade förminskats eller syntes inte alls. YES!

Nu får jag också lämna cancermedicinen som på senare tid gett mer biverkningar. Mina handflator och fotsulor tycks vara tillverkade av plast och skinnet kommer säkert att ömsas, men det blir bättre.

I stället ska jag återgå till en medicin som fungerar som antihormon eftersom mina bröstcancerceller är partiellt påverkade av hormonnivån. Den biverkning som nu gäller är blodpropp. Men det ska vi väl inte hoppas på.

Så jag dansar vidare i livet ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar