onsdag 18 oktober 2017

När minus blir plus

Jag ska hålla mig kvar vid händelserna i Terjärv. Det är nämligen så att jag blivit som andra tanter. Jag glömmer saker, lämnar dem efter mig. Först tänkte jag glömma min halsduk då vi åkte till MiniMaid. Det skulle inte ha varit så bekymmersamt eftersom jag skulle tillbaka till restaurangen för ett annat möte.

Gladeligen besökte jag företaget och shoppade på min lediga tid innan jag återvände till restaurangen och tog av mig kappan. Halsduken då? Borta igen!

Medan jag bläddrade i MiniMaids fina annons fick jag syn på kontaktuppgifterna till de personer jag just träffat. Jag ringde upp chefen och det var inget problem att komma över med halsduken på hemväg från jobbet.

Och då kom överraskningen! En av företagets key account managers stack sig in och hade med sig förutom halsduken också en förpackning Muminfat. Jag hade frågat honom om jag fick ta en bild av den stora tryckta Muminrullen som skulle bli fat och han kom ihåg det med en present.

Kanske man borde glömma saker lite oftare om det medför så trevliga överraskningar. Jag ser med glädje fram emot att barnbarnet ska få äta sin mat från ett Muminfat. Då ska vi fundera på figurerna och låta maten smaka ...

Från rulle ...

... till fat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar