torsdag 5 oktober 2017

Bara som en normal karl?

Jag har gått och fått en riktig "karaförkylning", men jag skulle ändå inte klassa det som "värre än att föda barn", fastän mina fyra förlossningar varit ganska lätta.

Omgivningen tröstar mig med att förkylningen kan hålla på i sex veckor! Jag har nu klarat av två veckor.

Hemma uppför jag mig som en urvriden disktrasa och intar sittande eller allra helst viloläge.

Det viktigaste för mig är att mina grupper är i gång. Som tur, är de ganska inkörda så de mest fysiska klarar bra av att jag ger instruktioner.

De politiska mötena är inte så många, men visst var det tungt att sitta på ett möte som drog mot fem timmar. Klockan 23 ansåg jag att det fick räcka och tackade för mig.

Men har man haft hjärnfunktionen något så när i gång är det svårt att bara placera huvudet på kudden och somna. Där låg jag och vred mig i två timmar.

Nu sitter jag och försöker insupa en och en halv liter vatten inför en röntgenundersökning. Snälla (!?)cancerceller, dra dödsandningen och försvinn ur min kropp. Det räcker med karaförkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar