lördag 6 maj 2017

Lite lat?

Här har hela veckan gått och jag har inte kommit mig för att blogga. De som är med mig på Instagram och Facebook vet att jag åtminstone lever.

Ibland har jag haft lite trögt med tankegångarna. Ibland har bloggandet strandat på att jag inte orkat ta mig till köket och hämta sladden för att kunna importera bilder från mobilen till datorn.

Jag har haft möten i Larsmo, Vasa, Pedersöre och i den egna kommunen. Jag har gett smakprov på seniordans på IK Kronans vårfest, lunchat med en kusin och njutit av den enda varma dagen på länge, nämligen igår då temperaturen steg till minst 16 grader.

Idag började vi dagen i Jakobstad och tog en snabbtur till Campus Allegro och bekantade oss med ÖT och Noviastuderandes alster. Det är alltid lika roligt att vistas i det trivsamma campuset.

Minst lika trivsamt var det i fiskrestaurangen Pirayo. Jag hade inte räknat med att det var öppet lördagar och det smakade underbart.

Att jag dessutom fick fönstren tvättade på utsidan är av mindre vikt för eventuella läsare, men gläder mig desto mer. Nu återstår bara några lager av insidor och det lär räcka länge innan jag kommer till slutet med det jobbet ...

Snart börjar festen ...

Pirayo

Rökt sik med sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar