torsdag 11 maj 2017

Enkelhetens gudinna

Finns det något som går att göra enkelt och gärna snabbt så är jag definitivt med.

Idag gällde det matlagning. Det var bara jag och sonen som var hemma till lunch och jag hade köpt ett paket Lasagnette för att tillreda en normal och en vegetarisk variant.

För det mesta använder jag inte halvfabrikat, men lasagne är något jag brukar ta den enkla versionen.

Om man bryr sin hjärna lite extra får man till det genom att dela hela faderullan i fyra delar och avsätta en del till den vegetariska. Med lite huvudräkning och funderande fick jag pulver och mjölk/vattenblandningen i fyra olika skålar.

Det har kommit många bra produkter som imiterar kött, men producerade av bönor och havre. I like! Det fick bli min andel denna dag. Och det gladde mig att jag kunde sätta var sin portion i frysen för kommande snabbluncher.

Gör rätt, gör lätt!

Ogräddade


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar