tisdag 10 september 2019

Nu börjar vi ...

Måndag kväll flyttade vi upp från stugan. Ett kylskåp tömdes, ett annat blev tvättat och halvfyllt. Kläder sattes maskin, tvättades och hängdes. Sängkläder byttes. Några mattor dammades och dammsugaren löpte ett snabbt varv i huset. Alla ullhundar jagades.

Seniordansprogrammet uppgjordes, låtarna skickades från dator till telefon (efter lite försök och misstag som vanligt. Koreografier spårades upp, klipptes och sattes i plastficka. Danserna gicks igenom och testades.

Två kastruller lingon kokades.

Nej, inte känner jag mig duktig inte. Vi var två om göromålen, men kanske det var lite påfrestande för när jag tog blodtrycket (som jag slarvat med i sommar), visade undertrycket på siffror som 102, 103 och 106. Inte bra. Eventuellt kan jag hoppas på att resultatet beror på att apparaten signalerade för dåliga batterier. Vi får se ... men tid till specialsköterskan är bokad. Jag slutade med min blodtrycksmedicin när förrförriga cancermedicinen drog ner trycket alltför lågt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar