söndag 17 februari 2019

Inreder förmånligt

Återvinning är nyckelordet då vi inreder en lägenhet i grannstaden. Vi har köpt lite tapeter och en målburk. Men det mesta är köpt i andrahand på findit.

Vi får ett helt ok kök under tusen euro. Både parkett och köksinredning med vitvaror kom vi över förmånligt. Och det känns så bra att inte slita och slänga utan faktiskt ta tillvara det som är fullt gångbart. Några extra skruvhål bekymrar mig inte.

Nu senast besökte jag Åldringsvännernas loppis och fann till min förtjusning något jag inte kunde motstå - nämligen en liten byrå i exakt samma design som vårt sängkammarmöblemang som vi fick i bröllopsgåva av mina föräldrar 1981. Den helt kuranta byrån fick nu plats i det lilla sovrummet i lägenheten och får sällskap av säng och chiffonjé om vi någon gång bestämmer oss för oss att bli stadsbor.

Tre durabla köksstolar och en fem euros köksmatta blev också instoppade i bilen av några vänliga äldre herremän och allt fick jag för en femtiolapp. Det gläder ett ekonomiskt hjärta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar