söndag 24 februari 2019

Flying Finnair

Det råkade sig så att den äldste sonen, som ofta gör långresor i jobbet, hade extra poäng och utnyttjade dem till att uppgradera mig till Gold. Passar bra då man uppnått den gyllene åldern.

Guldkortet ger mig fyra uppgraderingar till Business Class och jag beslöt ringa Finnair för att fråga närmare. Den svenskatalande damen satte mig och maken i kö på båda resorna. Vackert så.

Men det innebar att jag inte kunde checka in hemifrån. Och gissa min förskräckelse då jag öppnade Finnairappen i telefonen och det stod No journeys.

Efter att vi på lördag eftermiddag anlänt med tåg till flygplatsen, gick vi in och frågade om incheckning för att åtminstone kunna lämna bort stora resväskan.

Men nej, det gick inte förrän följande morgon på grund av vår eventuella uppgradering. Nå, vi hade inte långt till hotellet.

På kvällen fick vi sms om att man checkat in oss i Economy Class och vi var inte ens placerade bredvid varann. Men jag hade åtminstone plats vid mittgången.

På söndag morgon tog vi en ny runda till disken och efter mycket knackande kunde den vänliga själen ge oss var sitt uppgraderat boarding card och vi fick checka in två stycken bagage.

Med näsan i vädret enligt bästa Kronobymaner styrde vi kosan genom folkhavet och tog rulltrappan upp till Premium säkerhetskontrollen och vips var vi inne.

Några steg till och vi gick upp för trappan till loungen. Jag med maken som min gäst!

Och här sitter vi nu och njuter i tysthet. Hoppas vi inte missar flyget ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar