söndag 10 februari 2019

En vana?

En gång är ingen gång, men två gånger är en vana. Kanske man kan säga det i fråga om min shopping när det gäller linnelakan.

Jag köpte mina första på Stockmann i Tammerfors, dessutom till rabatterat pris, och är helnöjd med dem.

Sen lurades jag mig själv att köpa ett par billigare på IKEA i Haparanda. Jag insåg direkt jag plockade dem ur förpackningen att det inte var ett lyckat köp. Inte alls lika bra kvalitet och otroligt nervpåfrestande att få påslakanen på täckena eftersom det saknades öppningar i övre hörnen och en massa rosetter skulle knytas nertill.

När jag nu hade lite extra tid innan tåget avgick norrut efter seniordansförbundets strategidag, styrde jag förstås kosan mot varuhuset i sällskap av en trevlig seniordansledare.

Fiffig som jag är kom jag på att jag överför IKEA-lakanen till sommarstugan eller övernattningslägenheten och njuter av nya liknande lakan som de lilafärgade hemma i Villa Tallro.

Och det råkade förstås vara 20 procents rabatt även denna gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar