onsdag 8 augusti 2018

Sommarresa mimimal

Det blev ingen längre bilresa denna sommar. Mycket beroende på byggverksamheten på granntomten.

En dagstur till Vasa blev det i alla fall med många underbara saker.

Maken investerade sina presentpengar i en större resväska och en kabinväska.

Vi åt en underbar lunch ute på terrassen vid Strampen, goda sallader, smakrikt bröd och en gräddig laxsoppa. Kaffe på det!

Det var lagom vind, lagom temperatur och en härlig utsikt med efterföljande promenad längs stranden.

Jag lämnade maken för ytterligare promenader och drog iväg till Strömsö på picknick sen jag plockat upp min nepalesiska sköterskeväninna.

Vi hamnade nästan mitt i en inspelning av ett Strömsöinslag där man tillverkade något som liknade venetzianska lyktor av halva flaskor.

Vi bekantade oss också med åtta månader gamla Verna som glatt leende togs emot av min vän.

Det blev en härlig stund i det gröna vid den lilla havsstranden innan jag bytte tillbaks till maken.

Efter diverse irrfärder hemåt via Singsby, Jungsund, Iskmo, Bernys på Replot, Hellnäs kiosk och Jakobstad, landade vi i Öja nöjda och belåtna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar