torsdag 19 april 2018

Tji fick jag!

Så går det när man går ut med att det ska bli årets varmaste dag. Nio grader i stället för utlovade femton i mina hemknutar. Dessutom var vinden kall.

Men inte gnäller jag, för jag fick äntligen petat ner mina grönskande vitlöksklyftor i små krukor och det gjordes på utsidan. Dessutom intog jag mitt eftermiddagskaffe utomhus i lä för vinden.

Jag hade även planer på att hasta runt huset och tvätta fönster på utsidan, men vid närmare eftertanke skippade jag det jobbet. Jag ska vänta tills den största pollenansamlingen behagat anlända.

Lite rädd är jag för att mina rhododendron ska torka innan rötterna får vatten eftersom de borttagna träden inte längre håller dem i skugga och det tycks vara svårt att ensam bygga upp ett solskydd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar