måndag 23 april 2018

Måndagens två uppdrag

Jag hade ett superviktigt uppdrag på förmiddagen. Jag skulle fungera som sällskapsdam åt barnbarnet i Jakobstad.

Vi började med en tur med sittvagnen till en affär som enligt Instagram sålde den nya Muminkexburken. Nu har jag den också. Den är svart. Kexen överlät jag åt Jakobstadsfamiljen, men burken ska jag ha till sommarstugan. Jag tror det bara är den röda som fattas.

På vägen hem via Aspegrens trädgård somnade den lilla. Jag fick stå ute i solen med mitt sovande sällskap.

Vi hann precis äta lunch sen innan det var dags för mig att åka söderut till ett sammanträde vid Österbottens förbund. Och där fortsätter jag med ett nytt möte imorgon klockan nio då landskapets stads- och kommunstyrelseordförande samlas för att få information om hur reformförberedelserna framskrider.

För att spara lite körkilometrar passar jag på att besöka den förstfödde och kinesa på hans soffa.

Ja, ett loppis har jag besökt och O sole mio ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar