söndag 8 april 2018

Modeord

De senaste åren har man pratat mycket om strukturer. Länge undvek jag ordet, men till sist märkte jag att jag var tvungen att diskutera strukturförändringar på många olika nivåer.

Det ord jag nu fastnat för är ordet hybrid. Först kom hybridbilar. I dagsläget är det hybridvargar som är på tapeten eller bokstavligen i mänskors näromgivning.

Hybridbilar kan jag tolerera, men när det gäller vargar tror jag fullt och fast på att de vargar som förekommer i alltför många exemplar i våra nejder och går åt husdjur och farmdjur, faktiskt är hybrider. Hur skulle de annars bete sig så olikt en äkta varg som håller sig undan mänskan och minsann inte väljer att använda cykelbana i stället för den djupa skogen.

Det ska vara skillnad på vad som kan korsas och bilda hybrider.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar