måndag 9 april 2018

En annorlunda början

Jag hoppade över frukosten, hoppade på med maken som skulle till Vasa på möte och sitter nu i all sköns ro och väntar på vidarebefordran till min egen mötesplats som är Nykarleby.

Egentligen är det en ganska skön start. En smoothie och ett glas vatten håller mig vid liv innan det blir dags för kaffe och bröd på nästa plats.

Jag ser fram emot att få en uppdatering av vårdreformen i Österbotten av vår förändringsledare och främst av allt vill jag gratulera henne till vakansen som sjukhusdirektör. Där hade jag inte samma åsikt som mina partisystrar, vilket bevisar att jag inte är någon partipolitiker. Jag bildar mig en egen uppfattning och om möjligt agerar därefter.

Men i de flesta ärenden är jag helt överens med mitt parti. Jag tycker jag är klok som vet min begränsning. I vår kommun räcker det med vanligt bondförnuft, men utan partier har vi ingen demokrati.

Hoppsan! Tänk vart en smoothie i grannkommunen för ens tankar ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar