måndag 2 april 2018

RIP

Nej, nej, jag är inte halvdöd, jag rippar.

Jag är så stolt då jag lyckats med att lära mig att ladda ner (=rippa) en seniordansskiva till datorn och sen vidare till mobilen. Datasonen blev nog lite sur då det inte riktigt ville fastna i moderns hjärna hur jag skulle få mobilen att ansluta och hitta rätt i svängarna. Men andra gången lyckades jag själv med lite försök och misstag och nu rippar jag för fulla muggar så det ska bli per automatik.

Det finns ganska många CD-skivor med seniordanser och jag väntar mig inte ha allt klart med en gång, men det viktigaste. Kanske jag nu kan lämna CD-spelaren åt sitt öde och hålla mig till mobil och liten högtalare. Men eftersom jag känner mig själv väl kommer jag säkert att köra med extra beredskap åtminstone i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar