onsdag 8 november 2017

A nice cup of tea

Jag hade stämt träff med min nepalesiska sköterskestuderande i hennes lägenhet i Karleby. Vi har alltid så mycket att prata om trots att åldersskillnaden är så stor att hon kunde vara min dotter.

Jag får inblick i kulturen och samhället i hennes hemland och framför allt får jag prata engelska med lite finska ibland när det gäller orter och speciella finländska institutioner.

A frågade om jag vill prova på te från Nepal och det var jag genast villig till. Själva teet doftade underbart och hon tillredde det genom att koka upp mjölk med te och socker. Det såg ut som kaffe, men både smak och doft var oerhört mycket bättre. Jag har numera vant mig av med att tillsätta socker i te, men smaken blev fylligare med mjölken och sockret. En härlig eftermiddagsdryck som inte kräver något annat till.

En berikande eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar