fredag 30 september 2016

Från en favorit till en annan

Idag hade jag turen att få besöka en annan favoritrestaurang. Denna gång i Vasa.

Jag har nästan blivit politiskt engagerad! Jag fick ett erbjudande för en tid sedan som lät så intressant att jag inte kunde tacka nej. Från SFP-kansliet i Vasa kom en förfrågan om jag tillsammans med två damer och en herreman kunde tänka mig att representera norra Österbotten och sammanställa ett kortfattat valprogram inom området vård och omsorg.

Herremannen dök aldrig upp eftersom studentskrivningar påkallade hans uppmärksamhet så vi tre kvinns plus kvinnlig sekreterare från kansliet satt och brainstormade på Kaffehuset August över en god lunch.

Det blir garanterat inte en tyst minut då det finns så många kvinnor runt bordet och jag hoppas den duktiga sekreteraren fick ut något av våra tankar, idéer och visioner för som ni vet har vi kvinnor ett mycket flygande intellekt.

Själva var vi nöjda och tyckte vi fick mycket uträttat på två timmar.

Och naturligtvis tog vi två damer norrifrån en sväng till Aromabageriet på hemvägen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar