onsdag 16 december 2020

Roligt fynd

 Lite skrytsam kan jag väl få känna mig. Inte för att jag städat övre skåpet i badrummet, men för att jag blev påmind av full pott för en av mina söner strax efter födelsen.

Av någon anledning hade sjukhusets kort hamnat på en konstig förvaringsplats och kortet förmedlade att den ännu namnlöse babyn fått tio av tio möjliga Apgarpoäng. Fastän de övriga sönerna inte kommit upp till samma höga poäng, har de nog klarat sig helt bra efteråt. 

Och visst älskar man sina barn lika mycket oberoende av brister och talanger. Tur att man också inser sina egna tillkortakommanden här i livet. Det är bra med både självkännedom och självförtroende.

Jag undrar om man fortfarande kör med detta poängsystem på BB? Känns lite onödigt ...


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar