söndag 20 september 2020

Tre tröjor på gång ...

Tröjstickning fortsätter, men med lite bekymmer. Först var det restgarnströjan som ställde till det. 

Jag hade köpt beige och tegelrött garn till en tröja som skulle matcha mina smårutiga byxor. Tröjan stickades.

Då kom jag på idén att sticka en gosig, längre tröja av det beigefärgade garnet. Tänkt och gjort.

Sen blev det garn över som vanligt. Ok, det blev liten halsduk och pannband. Sen blev det en tegelröd barntröja, men ännu var inte garnet slut. Alltså satte jag ihop de båda färgerna igen och påbörjade ännu en barntröja, en randig sådan. Men vad hände? Jo, restgarnet tog plötsligt slut och jag hade bara lite kvar på oket!


Ok, paus med den tröjan och jag satte igång med min egen bruna Höstlätt. Men garnet blev för lite ...

Det blev att hålla upp med stickning tills jag hade möjlighet att åka och inhandla mer. Men så en dag orkade jag inte vänta längre utan rotade igenom mina bomullsgarn, hittade ett mönster och började på en tredje stickning. Frid i huset.


Och nu ser jag ljuset. Bomullsgarn finns till flera barntröjor, ett nystan av restgarnet hittades i Vörå handarbetsaffär i samband med ett uppskjutet höstmöte och imorgon hoppas jag köpa mer garn till min bruna tröja.

Det ser sannerligen ljust ut på handarbetsfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar