tisdag 25 augusti 2020

Utnyttjande av tiden

Idag känner jag mig nöjd över mig själv. När jag åkte på min cancerbehandling utrustade jag mig med diverse attiraljer för att påbörja planeringen av nästa veckas kursstarter. 

Egentligen fanns utrustningen redan i marthaslungan. Det behövs telefon, hörlurar, anteckningsblock och penna.

Nedbäddad under en gul filt kunde jag ligga och lyssna på Spotify, leta lämpliga låtar till rörelserna och göra små anteckningar. Men nog är huvudet tomt då man ska söka artister. Takten bör också vara anpassad till rörelserna.

När det gäller seniordansen finns det mycket att fundera på, läs corona. Jag har bytt telefon och har inte installerat någon musikspelare ännu. Till min glädje hade de tidigare nedladdade danserna flyttat med som filer, så jag klarar mig en tid. Om jag lyckas få högtalaren och telefonen att samarbeta ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar