lördag 8 augusti 2020

Frivillig karantän

Den här sommaren går till historien som en alldeles speciell period i mitt liv. Coronaviruset är förstås det överhängande, men sen kan jag personligen lägga till min egen aktiva cancer.

Jag är tacksam över sommaren och uppehållet i det kommunala beslutsfattandet som möjliggör min frivilliga karantän. I detta skede prioriterar jag faktiskt mig själv och min närmaste familj.

Vilken tur att vi investerade i denna plats för fyrtio år sen och byggde upp ett eget litet sommarparadis med enkla medel och utan skrytsamma projekt. Fortfarande är vi nöjda med att vara utan rinnande vatten och elektricitet. Nej, tacka vet jag solpanel, stearinljus, gas och regnvatten. 

Lika mycket njuter jag av att maken kunde köpa upp grannområdet som nu består av två byggrätter, varav den ena tomten arrenderas av nästäldste sonen med familj. Det innebär att jag också denna sommar får umgås med mitt älskade barnbarn.

Här vistas jag lyckligen och trivs med att få besök av alla söner i olika omgångar. Hittills har endast kusinvännen fått tillträde utanför familjen. 

Ett besök hos ekofrissan fick mig till stad Syd på förmiddagen och det blev en snabbvisit som innehöll endast ett nödvändigt inhopp i garnaffären för att undgå panik om handarbetsivern skulle stoppas av materialbrist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar