lördag 1 september 2018

Vacker bygd

Med morföräldrar från Terjärv kan jag anses jävig när jag hävdar att Terjärv är en vacker bygd. Men vad annat kan sägas då det finns både sjöar och kullar.

Vår kommun ordnade Tomtfestival i denna kommundel för att introducera och bjuda ut ett nytt bostadsområde.

För att riktigt få njuta av miljön parkerade jag bilen vid församlingshemmet för att samtidigt få lite motion.

Vädret var varmt och härligt och det bjöds på kaffe och skinkpaj, ballonger, ridtur och  käpphästrace för barnen. Det sistnämnda blev jag utmanad att delta i och jag utmanade i min tur fullmäktigeordförande som hade hemmaplansfavör.

Vi deltog utom tävlan, men det blev blodigt allvar då jag blev omgalopperad. Jag tog till alla regelvidriga knep och lyckades ta en snäv innerkurva och komma först i mål. Själva racet lär ha publicerats på Youtube och Instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar