måndag 15 februari 2021

Nu händer det!

Jag fick ett överraskande samtal på förmiddagen. En vänlig själ ringde från Soite och bjöd ut en tid till vaccination mot covid-19. Och det fanns tid redan denna vecka!

Jag hade faktiskt idag undrat över om jag skulle hinna få vaccin innan jag eventuellt ska delta som funktionär i kommunalvalet. Det skulle inte kännas tryggt att åka iväg hem till folk och utsätta dem eller mig för onödiga risker.

Gladeligen tog jag emot en tid till onsdag eftermiddag. För jag är helt på det klara med min tro på vetenskaplig forskning och på vaccinets möjlighet att ge oss immunitet mot detta smittosamma coronavirus. 

Här bor ingen konspirationsteoretiker. Upp till kamp mot de som förringar pandemin och uppmanar folk till civil olydnad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar