måndag 22 februari 2021

Intervju

 Jag har just deltagit i en telefonintervju, en planerad sådan, gällande inbesparingar och service inom vår nuvarande samkommun Soite i egenskap av kommunstyrelseordförande. I nuläget är jag väldigt bortkopplad när det gäller sjuk- och hälsovården, använder den bara. Men jag satt faktiskt med och tog beslut som medlem i den gemensamma nämnden när Karleby fungerade som värdkommun i fråga om vården.

Lite annan färg blev det på intervjun då det råkade vara samma person som intervjuade mig och som jag stött på under en tidigare konsultutredning. Väldigt bra att jag begärde att få göra intervjun på svenska så jag fick just denna person.

Det var en avslappnad diskussion som fördes och min vana trogen flög mina tankar ibland utanför temat, men det var helt OK enligt Fredrik. Vi hann också diskutera den tyske kommunalläkaren Udo på nittiotalet och det var inte jag som drog upp honom, känner honom inte ens, minns bara TV-serien om en läkare i Alperna ...

Knappast var jag till stor nytta i fråga om tolv miljoners inbesparingar under de kommande åren, men jag gjorde min plikt och får nu börja koncentrera mig på fullmäktigemötet ikväll. Vad ska jag sätta på mig? Streamas på Facebook! Det är inte lätt att vara kvinna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar