torsdag 25 juni 2020

Tidsfördriv

Här sitter jag och njuter vid sommarstugan. Rehabiliteringen går någorlunda. Konditionen är inte den bästa, men såren läks.
Idag har jag fått inspiration att plocka fram ett handarbete. Eftersom det är ca trettio grader och en svag vind, letar jag upp skugga.

En liten bomullströja i barnstorlek har fått fyra knappar och är nu klar för leverans. Nästa projekt är en illgrön sommarklänning, som jag virkade för x antal år sen och som blev totalt misslyckad. 

Klänningen blev för snäv eller jag blev för stor. Det problemet löste jag genom att improvisera i sidorna, men nu var plötsligt ärmhålen för vida. Man kunde se alla kvarlämnade valkar efter mina operationer.

Nu har jag börjat riva bort den övre delen och ska försöka åstadkomma en kjol i stället. 

Naturligtvis har jag en plan B och det är att sticka/virka en massa disk- respektive dammtrasor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar