onsdag 10 juni 2020

Operation - igen


Jag sitter och fördriver tiden inför min femte canceroperation. Jag drömmer om biffar och grönsaker, för det är jobbigt att inte ha ätit på tre dagar. Visst har jag fastat när jag var yngre, men att hålla sig till fiberfattiga drycker är inte lätt. Smoothies gjorda på frukt och grönsaker faller direkt bort. Nej, te, buljong och klar saft ska det vara.

Nåväl, allt går då man förstår varför och hur länge. Huvudsaken att jag hann återhämta mig efter njurinfektionen och jag har varit beredd på denna operation i tre års tid, för kirurgen som utförde den fjärde operationen påstod att jag skulle se mer av honom.

Jag hoppas på några år till med familjen, men är beredd på det värsta. Jag har redan klarat av nästan sjutton år i skuggan av cancer. Men ännu ger jag inte upp ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar