söndag 20 oktober 2019

Vad är detta?

Det är inte bra då minnet sviker och total glömska infinner sig. Än så länge är mörkret och förvirringen inte total, tack och lov.

I min kökslåda hittade jag en liten, väl tillsluten plastpåse med en liten rektangulär, glansig, svagt doftande, gulaktig, elastisk bit inuti. Vad i all sin världen är detta och varifrån har den kommit?

Igår kväll satte jag upp bilden på Instagram och fick mer eller mindre adekvata gissningar. Ost, tvål, tallsåpa ...

En liten ledtråd kom från en seniordansledare som hade fått en likadan bit på Nordisk Träff i Lojo, juni 2018. Hon hade slängt sin och trodde att det kanske var en ostbit.

Men nej, jag är säker på att det inte är ost. I så fall skulle den nog ha sprungit iväg vid det här laget efter att ha tillbringat nästan ett och ett halvt år instängd i en plastpåse i en rumstempererad låda.

Nu vet jag åtminstone var jag ska leta efter svaret. Kanske nån annan kongressdeltagare har bättre minne ...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar