måndag 7 oktober 2019

Tystad av WOW-effekt

Jag var på konsert/show i lördags och är ännu helt stum. Redan efter de första minuterna hade jag fått valuta för pengarna.

Naturligtvis tillbringade jag två och en halvtimme i Schaumansalen i Jakobstad. Duktiga Johanna Grüssner med Ålandsprojektet Elvis hade anlöpt staden och bjöd på magnifik underhållning tillsammans med kör, orkester, dansare och lokala solister.

Allt var så genomtänkt och njutbart fastän jag inte är någon stor Elvisfan. Och vilka solister sen! Sommarens favorit Philip Järvenpää gjorde väl ifrån sig och jag såg musikaltalanger i honom, rytmisk och dansant, men nej, han sade sig inte vara intresserad av musikaler då jag fick en liten pratstund i pausen innan han fortsatte sitt sökande efter sina morföräldrar.

Visst var Sebastian Holmgård lika söt och rar som när jag var hans vikarie i gymnasiet och han drog minsann ut på tonerna.

Jag kunde inte låta bli att reflektera över att de österbottniska solisterna måste ha varit de strongaste genom hela projektet.

Jag ska inte heller glömma dansparet som glatt rockande gav guldkant åt musiken. Hääärligt! Det här lever jag länge på ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar