tisdag 10 juli 2018

Representation kombinerat med nöje

Nu kan jag säga att jag har semester på riktigt. Några små representationsuppdrag har utförts som de sista uppgifterna.

I fredags var det middag med gäster från vänorten Nuckö.

I måndags tillbringade jag sex timmar tillsammans med kommunfullmäktigeordförande i Kaustby då vår kommun uppvaktade den 150-åriga kommunen. Samtidigt fick vi delta i festivalens öppningsfest och kommunens kvällsmottagning och rundade av med en vals och en tango. Som kuriosa kan nämnas att jag klätt mig i folkdräkt och jag fick många komplimanger för den vackra dräkten och frågor om härkomst. Allt från Södra Österbottens museichef till säljaren i glasskiosken. Och det var faktiskt lite kul.

Tisdagkväll tog mig till Terjärv. Allsångskvällen vid Forssas bjöd på fina artister som Nanne Grönvall och Siw Malmkvist. Thomas Lundin var en säker programledare och Thomas Enroths orkester skötte musiken.

Min uppgift var att överräcka en blombukett till Årets österbottning, Thomas Enroth, och därmed visa kommunens uppskattning för hans kulturgärning kommunen till fromma. Han har dessutom tagit sin musik över gränserna till hela Svenskfinland och Norden. Som programledaren uttryckte det: Man kan bli profet i sin egen födelsekommun.

Alla dessa evenemang fogas nog till nöjeskontot och som vanligt var alla möten med bekanta och obekanta minst lika viktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar